Tahliye taahhütnamesi ile kiracı kiralananı belirli bir tarihte boşaltmayı taahhüt eder. Türk Borçlar Kanununun 352. Maddesinde şu şekilde düzenlenmiştir:

• Kiracı, kiralananın teslim edilmesinden sonra, kiraya verene karşı, kiralananı belli bir tarihte boşaltmayı yazılı olarak üstlendiği hâlde boşaltmamışsa kiraya veren, kira sözleşmesini bu tarihten başlayarak bir ay içinde icraya başvurmak veya dava açmak suretiyle sona erdirebilir.

Tahliye Taahhütnamesi ile Tahliye Nasıl Sağlanır?

Taahhütnameye uymayan kiracı için Türk Borçlar Kanununun 352. Maddesine göre ya dava açarak ya da icra yoluna başvurarak hukuki süreç başlatabiliriz. Bu noktada alanında uzman avukatların desteği önem taşımaktadır. Çünkü süreç içerisinde yapılan eksik veya hatalı işlemler yüzünden hak kayıpları oluşması muhtemel olur.

Tahliye Taahhütnamesi Geçerlilik Şartları

• Tahliye taahhütnamesi yazılı olmalıdır.
  • Kira sözleşmesinden sonra ve kiralananın kiracıya teslimi sonrasında verilmelidir.
  • Tahliye taahhütnamesi kiracı tarafından bizzat ya da yetkili temsilci tarafından yapılmalıdır.
  • Taahhütnamenin boşaltma tarihini içermesi gerekir.

Fakat belirtmek gerekir ki tahliye tarihi boşsa ve kiraya verenin talebi ile bu durumu kiracı kabul etmişse Yargıtay’ın kararları doğrultusunda oluşacak olumsuzluklara kiracı katlanır. Çünkü kiracının bu durumu önceden göze aldığı kabul görür.

Tahliye Taahhütnamesi Nasıl Hazırlanır?

Yukarıda sayılan şartları sağlayan tahliye taahhütnamesinde; taşınmaza ilişkin bilgiler, kiracı ve kiraya verene ilişkin bilgiler, tahliyenin gerçekleşeceği tarih bulunmalıdır.

Bunun yanı sıra taahhütnamenin taşınmazın tesliminden sonra vermek gerektiği unutulmamalıdır.

Tahliye Taahhütnamesi ile Kiracıyı Çıkarma

Taahhütname kiraya verene hukuki yollara başvurma alanı sağlar. Türk Borçlar Kanununun 352. Maddesinde yer alan düzenlemeye göre tahliye taahhüdüne uymayan kiracı hakkında başvurmanın mümkün olduğu yollar şunlardır:

• Tahliye davası açmak
  • İcra yoluna başvurmak

Tahliye Taahhütnamesine İtiraz

Kiracının taahhütnamenin geçersiz olduğunu düşünmesi halinde her zaman itiraz etmesi mümkündür. İtirazını tahliye davası sürecinde öne sürebileceği gibi taahhütnamenin geçersizliğini kanıtlamak için tespit davası yoluna başvurması da mümkündür. Bunun yanı sıra taahhütnamenin geçersizliği her türlü delille ispat edilebilir.

Tahliye Taahhütnamesi Varsa Kiracı Çıkarılır mı?

Geçerli bir taahhütnameye uymayan kiracıyı dava ya da icra takibi yoluyla çıkarmak mümkündür. Bu süreçte hak kaybı yaşanmaması adına alanında uzman avukatlar yardımı almanın önemi oldukça büyüktür.