Trafik kazası sebebiyle tazminat davası ile uygulamada sıkça karşılaşmaktayız. Motorlu bir aracın katıldığı ve başka bir motorlu araca bir yayaya veya bir nesneye çarpması sonucu oluşan kaza trafik kazasıdır. Bu davayı kişiler kaza sonucu meydana gelen can veya mallarına karşı oluşan zararların giderilmesi amacıyla açar.

Türk Borçlar Kanunu’nun 49. Maddesi’ne göre trafik kazalarına yönelik açılan tazminat davalarında haksız fiil mevcut olmalıdır.

Trafik Kazası Tazminat Davası

Madde düzenlemesine göre “Kusurlu ve hukuka aykırı bir fiille başkasına zarar veren, bu zararı gidermekle yükümlüdür. Zarar verici fiili yasaklayan bir hukuk kuralı bulunmasa bile, ahlaka aykırı bir fiille başkasına kasten zarar veren de, bu zararı gidermekle yükümlüdür.”

Trafik Kazası Sebebiyle Maddi Tazminat

Tazminat zarar görenin uğradığı hak kayıplarının önüne geçmeyi amaçlar. Meydana gelen trafik kazası bir kişinin ölümüne ya da yaralanmasına sebebiyet vermişse bu durumda maddi veya manevi tazminat davası açmak mümkündür.

Trafik Kazası Sebebiyle Manevi Tazminat

Türk Borçlar Kanununun 58. maddesinde yer alan manevi tazminat bireyin kişilik hakkının zedelenmesinden dolayı uğradığı manevi zarara karşılık bir miktar paranın ödenmesidir. Manevi yönden zarar gören, elem ve keder içinde olan ve kişilik haklarına zarar gelen kişilerin bu zarara sebebiyet verenden talepte bulunduğu bir dava türüdür.

Trafik kazalarında kişinin yaşadığı bu tür mağduriyetler için de manevi tazminat yolu açıktır. Kazada ölen kişinin yakınlarının ölüm sebebi ile duydukları üzüntüden dolayı manevi tazminat talep etmeleri mümkündür.